Na železniční trati Železný Brod – Tanvald došlo 25. srpna 1990 kolem 13. hodiny ke srážce vlaků. K železničnímu neštěstí došlo v nepřehledném skalním terénu u mostu přes řeku Kamenici. Jednalo se o jednu z největších tragických nehod, která se v novodobé éře České republiky na železnici stala.
Příčinou nehody byla chybná komunikace mezi výpravčími železničních stanic Jesenný a Železný Brod, kteří proti sobě poslali manipulační nákladní vlak jedoucí z Jesenného a motorový osobní vlak 6302 jedoucí z Železného Brodu do Tanvaldu. Muži si svou chybu uvědomili a pokusili se osobní vlak varovat prostřednictvím obsluhy restaurace u zastávky Spálov, bylo však již pozdě.
Po odjezdu osobního vlaku ze stanice Spálov vlak přejel přes most a v následujícím oblouku se čelně střetl s nákladním vlakem, vedeným dieselelektrickou lokomotivou 743.010. Náraz vrátil osobní vlak zpět na most, kde začal hořet.
Vzňala se nádrž s palivem pod motorovým vozem, která následně explodovala a požár se tak rychle rozšířil i na vagony. Žár byl tak velký, že se tavil i kov. Tato tragická událost si vyžádala životy 14 osob a 32 osob bylo zraněno. Mezi mrtvými byl i strojvedoucí osobního vlaku, který stačil těsně před srážkou varovat cestující, aby utekli do zadní části vozu.
Zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Sp%C3%A1lova
https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/na-kolejich-vyhaslo–zivotu-je-to-uz–let20110826.html
https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/blizi-se-devatenacte-vyroci-nestesti-u-spalova.html